ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 2022-23
23ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
«ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ»
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
|
|
23ο 6/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας Γεώργιος Οικονομίδης
|
|
Δ/νση Α/βαθμιας: |
Εύβοιας
|
Κωδικός Σχολείου (ΥΠΑΙΘ): |
9120409
|
ΣΤΟΙΧΕΙΑ
|
|
Έδρα του Σχολείου: |
Δύο Δέντρα, Οδός Βουζοπούλου, Τ.Κ. 35100
|
Τηλέφωνο Δ/ντή: Τηλέφωνο Γραφείο Δασκάλων: |
2221092645 2221300323
|
e-mail: |
|
Ιστοσελίδα: |
23dimchalk.blogspot.com
|
Διευθυντής Σχολικής Μονάδας: |
Μούρτζος Ιωάννης
|
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων: |
Μπρούστη Ντέμπορα
|
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές με την καθοδήγηση των δασκάλων τους περνούν ένα μεγάλο μέρος της ημέρας τους. Μαθαίνουν, παίζουν, δημιουργούν, συνεργάζονται. Αντιμετωπίζουν δυσκολίες και επιλύουν προβλήματα.
Όπως σε κάθε τομέα της ζωής του ανθρώπου έχουν μπει κανόνες ώστε οι άνθρωποι να ζουν αρμονικά, έτσι και η ζωή στο σχολείο, καλό είναι, να ρυθμίζεται από κανόνες, που σκοπό έχουν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για να πραγματοποιηθούν αποτελεσματικά και με ασφάλεια οι στόχοι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κοινός στόχος όλων αυτών που συμμετέχουν στη σχολική κοινότητα, είναι η πρόοδος των μαθητών, αλλά και η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία και η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του άλλου, η περιβαλλοντική συνείδηση και ο σεβασμός από όλα τα μέλη των κοινά συμφωνημένων κανόνων.
Παρακάτω παρατίθενται οι βασικοί κανόνες που διέπουν τη σχολική ζωή και την καθημερινή λειτουργία της σχολικής μας κοινότητας, όπως αυτοί απορρέουν από τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις άρθρο 37, Ν. 4692/2020, τις παιδαγωγικές αρχές και την ομόφωνη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 23ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας συντάχθηκε σύμφωνα με την αριθμ. πρωτ. 13423/ΓΔ4/2021 Υ.Α. (ΦΕΚ491/τ.Β΄/09-02-2021) Υπουργική Απόφαση με θέμα: "Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης", με την εισήγηση του Δ/ντη στα μέλη του Σχολικού Συμβουλίου, όπως έχουν τροποποιηθεί σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν4823/21ΦΕΚ136/Α/3-8-2021.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες μέσω της ιστοσελίδας του Σχολείου μας. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου.
Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.
Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
Α. ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
1. Η φοίτηση των μαθητών/τριων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης ο οποίος/α καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρεί στο πληροφορικό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.
2. Οι μαθητές/τριες τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος, ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις, παρελάσεις κ.ά.). Η συμμετοχή όλων των μαθητών στις εκδηλώσεις του σχολείου είναι υποχρεωτική. Η διακοπή του μαθήματος από αργοπορία μαθητή/τριας αποβαίνει σε βάρος της ροής του μαθήματος, αλλά και των μαθητών/τριων. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο πριν την έναρξη των μαθημάτων.
3. Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνο αν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα)
4. Σε περίπτωση ασθενείας, κατά την επάνοδό του/της μαθητή/τριας στο Σχολείο, μετά από απουσία πέντε (5) ημερών, χρειάζεται ιατρική βεβαίωση ή υπεύθυνη δήλωση του γονέα.
5. Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριων στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους/τις μαθητές/τριες των Α΄ και Δ΄ τάξεων του σχολείου, τα οποία δελτία παραλαμβάνουν οι γονείς από το Δ/ντή του σχολείου με την έναρξη του σχολικού έτους και είναι υποχρεωμένοι να τα επιστρέψουν μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου.
6. Σε περίπτωση που ο μαθητής παραπονεθεί για οποιαδήποτε ενόχληση (π.χ πονοκέφαλο) απομακρύνεται από την τάξη και αν χρειάζεται πηγαίνει στον χώρο δίπλα στην ανατολική σκάλα, κοντά στην είσοδο 3 , όπου υπάρχει επαρκής αερισμός . Ειδοποιείται αμέσως ο γονέας για να τον/την παραλάβει.
Ο γονιός υπογράφει έκτακτη υπεύθυνη δήλωση έκτακτης/πρόωρης αποχώρησης του παιδιού του και την παραδίδει στον/στην εκπαιδευτικό της τάξης.
Β. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
1. Οι εφημερεύοντες δάσκαλοι/ες ανοίγουν την εξώπορτα του Σχολείου στις 08:00 ακριβώς. Οι μαθητές/τριες προσέρχονται μόνοι/ες τους, χωρίς τη συνοδεία των γονέων στο προαύλιο, από τις 08:00 έως 08:15 οπότε και θα χτυπήσει το κουδούνι για την πρωινή προσευχή.
Καλό θα ήταν οι μαθητές/τριες, αν οι γονείς τους δεν εργάζονται και δεν επείγονται, να προσέρχονται γύρω στις 08:10 και όχι από τις 08:00, ειδικά τις κρύες μέρες.
Κατά την προσέλευση κανένας γονέας ή συνοδός δεν εισέρχεται εντός του Σχολείου για κανένα λόγο και δεν παραμένει ούτε εκτός Σχολείου. Αυτή η ενέργεια δίνει στα παιδιά την δυνατότητα να μπορούν να είναι αυτάρκη, να έχουν ανεπτυγμένη την αίσθηση της αυθύπαρκτης παρουσίας και να μάθουν να αντιμετωπίζουν τις καταστάσεις μόνα τους, όπως στη μελλοντική τους καθημερινή ζωή, όταν δεν θα μπορούν να σας έχουν πάντα δίπλα τους.
2. Αν ο γονέας δεν έχει άδεια από τον Διευθυντή και ζητά ραντεβού με τον Δ/ντή ή τον/τη δάσκαλο/α της τάξης ενημερώνει τον εφημερεύοντα που είναι στην πόρτα. Αν ο Δ/ντής δεν έχει άλλη εργασία, θα τον δεχτεί μετά τη λήξη της προσευχής και αφού οι μαθητές/τριες μπουν στις τάξεις τους. Ο Διευθυντής απαντά στο τηλέφωνο του Σχολείου (2221092645) κατά τις δύο πρώτες διδακτικές ώρες, έως τις 09:40 (αν δεν έχει άλλη εργασία). Με τον/η δάσκαλο/α της τάξης θα μιλήσουν στο διάλειμμα τηλεφωνικά στο τηλέφωνο 2221300323, για να κανονίσουν έκτακτη συνάντηση, αν προκύψει ιδιαίτερη ανάγκη. Σε περίπτωση που δε βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στο Δ/ντή.
Γ. ΠΡΩΙΝΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
1. Οι μαθητές/τριες μόλις χτυπήσει το κουδούνι της έναρξης των μαθημάτων παρατάσσονται στο χώρο συγκέντρωσης. Κατά τη διάρκεια της προσευχής στέκονται σιωπηλοί/ες, για να προσευχηθούν και στη συνέχεια ακούν προσεκτικά τις ανακοινώσεις του Δ/ντή και μετά με γραμμή ήσυχα, με τη συνοδεία του/της εκπαιδευτικού τους, μπαίνουν στις αίθουσες για το μάθημα.
2. Το ωράριο λειτουργίας του Σχολείου είναι:
08.00 - 08.15 προσέλευση μαθητών
08.15 – 08.20 πρωινή προσευχή
08.20 – 09.40 1η και 2η διδακτική ώρα
09.40 – 10.00 διάλειμμα
10.00 – 11.30 3η και 4η διδακτική ώρα
11.30 – 11.45 διάλειμμα
11.45 – 12.25 5η διδακτική ώρα
12.25 – 12.35 διάλειμμα
12.35 – 13.15 6η διδακτική ώρα
13.20 προσέλευση ολοήμερου
13.20 – 14.00 σίτιση και χαλάρωση ολοήμερου
14.00 – 14.15 διάλειμμα
14.15 – 15.00 μελέτη μαθημάτων
15.00 – 15.15 διάλειμμα
15.15 – 16.00 επιλεγόμενο διδακτικό αντικείμενο
Στις περιπτώσεις που το σχολείο πραγματοποιεί πρωινή εξ’ αποστάσεως διδασκαλία μέσω Webex το πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΩΡΑΡΙΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ
8.15 - 8.3Ο ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
8.30 - 9.00 1η ΩΡΑ
9.00 - 9.20 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
9.20 - 9.50 2η ΩΡΑ
9.50 - 10.10 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
10.10-10.40 3η ΩΡΑ
10.40-11.00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
11.00-11.30 4η ΩΡΑ
11.30-11.50 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
11.50-12.20 5η ΩΡΑ
12.20-12.40 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
12.40–13.10 6η ΩΡΑ
13.10-13.15 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ 5 ΛΕΠΤΑ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΠΡΙΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΚΑΘΕ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΩ ΑΝΕΠΑΡΚΟΥΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΙΝΤΕΡΝΕΤ , ΗΧΟΥ Κ.Λ.Π.
Δ. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ
1. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι μαθητές/τριες βγαίνουν από τις αίθουσες στο προαύλιο, αφού πρώτα οι αίθουσες κλειδωθούν από τους/τις δασκάλους/ες των τάξεων. Δεν επιτρέπεται η παραμονή στις αίθουσες ή τους διαδρόμους. Κανένας/καμία και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του/της. Σε περίπτωση κακοκαιρίας, έχει οριστεί από τους/τις δασκάλους/ες ο χώρος παραμονής των μαθητών/τριών την ώρα του διαλείμματος που είναι ο εσωτερικός χώρος στο ισόγειο. Όλοι οι μαθητές/τριες κάθονται, εκτός αν θέλουν να πάνε στην τουαλέτα. Επίσης, κανένας/καμία δεν είναι όρθιος/α και δεν τρέχει, για να περιοριστεί ο κίνδυνος «σύγκρουσης» μεταξύ τους.
2. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών.
3. Οι μαθητές/τριες παίζουν, χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσουν απευθύνονται στους/στις δύο εκπαιδευτικούς που εφημερεύουν και περιφέρονται στο προαύλιο επιτηρώντας τους/τις μαθητές/τριες.
4. Στην τουαλέτα πηγαίνουν οι μαθητές/τριες, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, και όχι μετά τη λήξη του διαλείμματος, αφού ενημερώσουν πρώτα έναν/μία εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.
5. Συνίσταται οι μαθητές/τριες να έχουν μαζί τους επιτραπέζια παιχνίδια για να περνά πιο ευχάριστα η ώρα τους. Μπάλες στα διαλείμματα δεν επιτρέπονται.
6. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές/τριες αμέσως κάνουν γραμμές στο προαύλιο κατά τμήματα, όπως στην πρωινή προσευχή, και περιμένουν το/τη δάσκαλο/α τους, για να τους συνοδεύσει στην αίθουσα για μάθημα. Σε καμιά περίπτωση δεν μπαίνουν μόνοι/ες τους στις τάξεις. Σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών οι μαθητές όλων των τάξεων παραμένουν καθισμένοι στο εσωτερικό του ισογείου. Οι μαθητές/τριες κάθονται ανά τάξη σε πάγκους , σε καρέκλες και σε στρώματα γυμναστικής.
7. Για την σχολική χρονιά 2022-2023 και για την αποφυγή συνωστισμού στις εισόδους και στις σκάλες, η είσοδος στο κτήριο θα γίνεται:
· Είσοδος 3: τάξεις Ε’, ΣΤ’
· Είσοδος 2: τάξεις Δ
· Είσοδος 1: τάξεις Β’, Γ’
Οι τάξεις Α1, Α2 δεν εισέρχονται καθόλου στο κτήριο και κατευθύνονται στα δύο κοντέινερ.
Ε. ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
1. Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει την σχετική υπεύθυνη δήλωση (Άρθρο 8 Ν. 1599/1986.
2. Οι μαθητές/τριες αποχωρούν από το σχολείο μετά τη λήξη του ωρολογίου προγράμματός τους στις 13.15. Όσοι γονείς θέλουν να παραλάβουν τα παιδιά τους, περιμένουν εκτός του Σχολείου στις 13.15.Το Ολοήμερο έχει αποχώρηση στις 15:00 και 16:00, ανάλογα με τη δήλωση αποχώρησης που έχει καταθέσει ο κάθε μαθητής/τρια. Από την κεντρική εξώπορτα αποχωρούν οι τάξεις Α1, Α2, Β, Δ, ενώ από την βοηθητική (Ανατολική) οι τάξεις Γ, Ε, ΣΤ. Η είσοδος και η έξοδος των μαθητών γίνεται πάντα με τη συνοδεία ου/της εκπαιδευτικού που έχει μάθημα τη συγκεκριμένη ώρα. Ο/Η εκπαιδευτικός φροντίζει να αφήσει ανοιχτά όλα τα παράθυρα και την πόρτα της αίθουσας για τον αερισμό της στα διαλείμματα.
3. Οι μαθητές/τριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι/ες. Αν ο γονέας ή οποιοσδήποτε άλλος παραλαμβάνει τον μαθητή/τρια από το σχολείο έχει καθυστερήσει για κάποιο λόγο, ο μαθητής/τρια δε φεύγει, αλλά περιμένει μέσα στο χώρο του Ολοήμερου.
4. Οι γονείς ή κηδεμόνες που συνοδεύουν τους μαθητές/τριες κατά την αποχώρησή τους, περιμένουν έξω από το σχολείο, στην είσοδο της αυλής και θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αλλά και αυτών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών το σχολείο προβλέπει χώρους αναμονή ς και τροποποίηση της διαδικασία ς ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών. Όσοι από τους μαθητές και τις μαθήτριες αποχωρούν χωρίς συνοδεία γονέων/κηδεμόνων, έχουν απαραίτητα μαζί τους την κάρτα εξόδου (την οποία έχουν προμηθευτεί από τη Διεύθυνση του Σχολείου κατόπιν κατάθεσης σχετικής Υπεύθυνης Δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους) και την επιδεικνύουν σε καθημερινή βάση.
ΣΤ. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ – ΓΙΟΡΤΕΣ
1. Οι διδακτικές επισκέψεις και οι γιορτές αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του εκπαιδευτικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές/τριες δεν απουσιάζουν απ’ αυτές, παρά μόνο αν υπάρχει πολύ σοβαρός λόγος. Η συμπεριφορά τους και οι υποχρεώσεις τους σ’ αυτές είναι ανάλογη, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα.
2. Σε περιπτώσεις διδακτικών επισκέψεων τηρείται το σχολικό ωράριο, εκτός και αν η επίσκεψη είναι μακρινή, οπότε το ωράριο ανακοινώνεται με την ανακοίνωση της επίσκεψης. Επίσης, παρακαλούνται οι γονείς να επιστρέφουν έγκαιρα στο σχολείο τις υπεύθυνες δηλώσεις συμμετοχής των μαθητών/τριών, για να διευκολύνεται η έκδοση της σχετικής έγκρισης για την επίσκεψη.
3. Σε περιπτώσεις γιορτών ορίζεται η διάρκειά τους με ανακοίνωση του Δ/ντή και δεν λειτουργεί το Ολοήμερο.
4. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να συμμετέχουν σ’ όλες τις εκδηλώσεις του Σχολείου, όπως είναι οι παρελάσεις, οι εορτασμοί, οι επισκέψεις, γιατί όλα αυτά αποτελούν μέρος της συλλογικής έκφρασης του σχολικού οργανισμού και αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ζ. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Οι μαθητές/τριες ειδικά των μεγάλων τάξεων συζητούν με τους δασκάλους τους και συμμετέχουν στη δημιουργία όσων σημείων του κανονισμού τους αφορούν.
Θα πρέπει να:
1. Φέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου και σε όλα τα πρόσωπα που βοηθούν το έργο του Σχολείου.
2. Φέρονται με σεβασμό και αγάπη στους/στις συμμαθητές/τριές τους, των μεγαλύτερων και μικρότερων τάξεων.
3. Σέβονται το σχολικό χώρο και φροντίζουν να παραμένει αυτός καθαρός.
4. Συμμετέχουν στη διδακτική διαδικασία και σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών/τριών τους για μάθηση. Παρακολουθούν με προσοχή και συμμετέχουν στο μάθημα, ζητούν το λόγο για να μιλήσουν και δεν ενοχλούν τους/τις συμμαθητές/τριές τους.
5. Δεν επιτρέπεται κάθε μορφής βία. Επιδιώκεται η επίλυση των διαφορών με ειρηνικό τρόπο και συζήτηση. Οι φωνές, τα χτυπήματα, οι εκβιασμοί και η χρήση άσχημων λέξεων απαγορεύονται ρητά. Αν οι μαθητές/τριες δεν μπορούν να λύσουν τη διαφωνία τους με τον/τη συμμαθητή/τριά τους, ζητούν βοήθεια από τους/τις δασκάλους/ες.
6. Απευθύνονται για οποιοδήποτε πρόβλημα στον/στη δάσκαλο/α της τάξης τους και εφόσον αυτός/η κρίνει σκόπιμο, απευθύνεται στο Δ/ντή.
7. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στα διαλείμματα για την πρόληψη ατυχημάτων. Οι μαθητές/τριες παίζουν και κινούνται στους χώρους που τους έχουν υποδειχθεί και ακολουθούν τις οδηγίες των εφημερευόντων εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερη προσοχή δείχνουν στους/στις μικρούς/ες συμμαθητές/τριες τους.
8. Όταν ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν σκαλοπάτια, θα πρέπει να κινούνται ΑΡΓΑ με προσοχή και υποχρεωτικά να κρατιούνται από την κουπαστή.
9. Το ντύσιμο των μαθητών/τριων πρέπει να είναι ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες. Οι γονείς οφείλουν να φροντίζουν καθημερινά την υγιεινή και την καθαριότητα των παιδιών τους, καθώς επίσης να κάνουν συχνά έλεγχο για ψείρες.
10. Δεν πρέπει να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα ή και χρήματα από τη στιγμή που δε λειτουργεί κυλικείο.
11. Δεν επιτρέπεται κατά την παραμονή τους στο σχολείο να έχουν και να λειτουργούν κινητό τηλέφωνο, καθώς και ηλεκτρονικά παιχνίδια, γιατί αυτό απαγορεύεται από τη νομοθεσία που διέπει τη λειτουργία του σχολείου.
12. Όταν δανείζονται βιβλία από τη δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου, φροντίζουν να τα επιστρέφουν στην προκαθορισμένη ημερομηνία και σε καλή κατάσταση. Για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης του σχολείου παρακαλούνται να φέρνουν ό,τι λογοτεχνικά βιβλία έχουν στο σπίτι που δεν χρειάζονται και βρίσκονται σε καλή κατάσταση.
13. Η καθαριότητα των σχολικών χώρων είναι ευθύνη όλων. Απαγορεύεται να γράφουν σε καρέκλες, θρανία ή τοίχους. Σε πολλά σημεία της αυλής και των διαδρόμων υπάρχουν κάδοι για τα απορρίμματα.
14. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να σέβονται τη σχολική περιουσία και την ποιότητα του σχολικού χώρου. Ο αίθουσες διδασκαλίας, το εργαστήριο πληροφορικής, τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας είναι περιουσία όλων μας και η καταστροφή τους αποδυναμώνει τις εκπαιδευτικές δυνατότητες.
15. Οι τουαλέτες πρέπει να διατηρούνται καθαρές για λόγους υγείας, αλλά και αισθητικής. Στο χαρτί υγείας, καθώς και στο υγρό για το πλύσιμο των χεριών οφείλουν να κάνουν οικονομία και να μην παίζουν μ’ αυτά.
16.Οι μαθητές/τριες ακολουθούν τις οδηγίες που δίνονται και εφαρμόζουν το σχέδιο έκτακτης εκκένωσης σε περίπτωση σεισμού ή φωτιάς, όπως και στις ασκήσεις που γίνονται τακτικά.
Η. ΓΟΝΕΙΣ – ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ
1. Οι γονείς και κηδεμόνες μπορούν να ενημερώνονται για την πρόοδο και τη συμπεριφορά των παιδιών τους σε τακτικά χρονικά διαστήματα, από το/τη δάσκαλο/α της τάξης και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, που ασχολούνται μαζί τους σε ημέρα και ώρα που έχει οριστεί..
Οι δάσκαλοι/ες ενημερώνουν τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών τους:
- στην αρχή της σχολικής χρονιάς για ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου
- μια φορά τουλάχιστον το μήνα για την αγωγή και πρόοδό τους, σε ημέρα και ώρα που έχουν προκαθορίσει
- κάθε φορά που κρίνουν αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση
- στη λήξη κάθε τρίμηνου. Ειδικότερα, εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του πρώτου και του δεύτερου τρίμηνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο του παιδιού τους. Στη λήξη του τελευταίου τρίμηνου, δίνονται οι Τίτλοι Προόδου ή αντίγραφα των Τίτλων Σπουδών και οι γονείς που το επιθυμούν ενημερώνονται για τη γενική εικόνα του παιδιού τους στο Σχολείο κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Σε περίπτωση που ο γονέας για σοβαρούς λόγους δεν δύναται να έρθει την συγκεκριμένη μέρα, κατόπιν συνεννοήσεως με τον/την εκάστοτε δάσκαλο/α προγραμματίζουν μια άλλη μέρα.
2. Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις του σχολείου που μεταφέρουν οι μαθητές/τριες στο σπίτι και παρακολουθούν την ιστοσελίδα του Σχολείου στην οποία είναι αναρτημένος και ο εσωτερικός κανονισμός του Σχολείου.
3. Οφείλουν να γνωστοποιούν στον Δ/ντή του σχολείου κατά την εγγραφή του παιδιού τους, αλλά και μετά, κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη ψυχική και τη σωματική υγεία του παιδιού τους. Επίσης, κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για οποιαδήποτε μεταβολή αφορά τη υγεία του παιδιού τους.
4. Σε περίπτωση αλλαγής τηλεφώνου ή ηλεκτρονικής διεύθυνσης οφείλουν να ειδοποιούν και να ενημερώνουν το Σχολείο.
5. Σε περίπτωση που έχουν πάρει διαζύγιο, οφείλουν να προσκομίσουν στο σχολείο αντίγραφο της απόφασης με την οποία ορίζεται ο γονέας που έχει την επιμέλεια του παιδιού.
6. Σε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας καλό είναι να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, όπως και το σχολείο να επικοινωνεί με την οικογένεια σε περίπτωση μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης απουσίας μαθητή/τριας.
7. Προσπαθούν να μην αντιδρούν “εν θερμώ”, όταν τα παιδιά τους μεταφέρουν πληροφορίες για προβλήματα που προέκυψαν με συμμαθητές/τριες τους ή με τους/τις δασκάλους/ες τους. Δεν πρέπει να ξεχνούν ότι, πολλές φορές, η αλήθεια έχει πολλά πρόσωπα. Ας μην προσπαθούν να λύσουν εκείνοι τις όποιες διαφορές προκύπτουν μεταξύ των παιδιών, αλλά να συνεργάζονται με τον/τη δάσκαλο/α του παιδιού τους. Αυτός/ή έχει την εμπειρία και τις γνώσεις να εξετάσει τη σημαντικότητα του “προβλήματος” και να πάρει τα κατάλληλα παιδαγωγικά μέτρα.
“Στόχος” όλων των διδασκόντων είναι να φέρονται πάντα δίκαια και να ακούν τους/τις μαθητές/τριες. Σε κάθε ιστορία υπάρχουν πολλές οπτικές γωνίες, γι΄ αυτό παρακαλούνται οι γονείς, όταν τα παιδιά τους μεταφέρουν γεγονότα από το σχολείο στο σπίτι, να τα εξετάζουν από κάθε γωνία.
Βοηθούν το παιδί τους να αντιμετωπίζει τα διάφορα προβλήματα με το σωστό τρόπο. Ποτέ δε θα πρέπει να χρησιμοποιείται η σωματική βία ως μέσο επίλυσης των προβλημάτων. “Αν σε χτυπήσει, χτύπα τον και εσύ”, είναι μια παραίνεση, που με κανένα τρόπο ΔΕΝ πρέπει να γίνεται προς στα παιδιά. Οι γονείς οφείλουν να μαθαίνουν από το σπίτι στα παιδιά τους να λένε συγγνώμη. Οι περισσότερες διαφορές μεταξύ των παιδιών ξεκινούν χωρίς πρόθεση και συνήθως ξεπερνιούνται σε λίγη ώρα.
8. Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί οποιοδήποτε παιδί στο χώρο του Σχολείου. Για κάθε σοβαρό θέμα που θα προκύψει, θα πρέπει να ενημερώνεται ο/η δάσκαλος/α της τάξης ή ο Δ/ντής, οι οποίοι θα διευθετήσουν το θέμα.
9. Οι γονείς των μαθητών/τριων συγκροτούν τον Σύλλογο γονέων του 23ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Δ/ντη του Σχολείου κι επικοινωνούν τακτικά για την επίλυση τυχόν θεμάτων που προκύπτουν.
10. Το επταμελές Σχολικό Συμβούλιο του Σχολείου αποτελούν ο Δ/ντής , τρεις εκπαιδευτικοί ΠΕ70 ,εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων, εκπρόσωπος της ΣΕΜΠΕ και εκπρόσωπος του Δήμου. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στο σχολικό χώρο, καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.
Άρθρο 5:Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους
Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού ,απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.
Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Ο Διευθυντής/η Διευθύντρια ή ο Προϊστάμενος/η Προϊσταμένη του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές /μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον κανονισμό, αντιμετωπίζονται από τον Διευθυντή και τον σύλλογο διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι γονείς των μαθητών ενημερώνονται για τον κανονισμό και για όλα τα θέματα που αφορούν το σχολείο, από την ιστοσελίδα: https://23dimchalk.blogspot.com/
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος διδασκόντων του σχολείου είναι πρόθυμοι να συνεργαστούν με όλους τους γονείς και κηδεμόνες για την επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος, ώστε να επιτευχθούν οι κοινοί στόχοι.
Χαλκίδα, 30-09-22
Ο Διευθυντής
Ο Εκπρόσωπος του Δήμου
ΣΙΟΛΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΟΥΡΤΖΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Η Πρόεδρος του Συλλόγου γονέων
ΜΠΡΟΥΣΤΗ ΝΤΕΜΠΟΡΑ
Εγκρίνεται |
|
Διευθυντής Εκπαίδευσης
……………………………………………
Ημερομηνία: ………………………………………… |
Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου
……………………………………………
Ημερομηνία: …………………………………………… |